가구
Question - 11번
I'd like to give you a situation and ask you to act it out. you are at a furniture store to buy a piece of furniture. Ask the clerk three or four questions about the furniture you would like to buy.
상황 하나를 줄테니 연기해 보세요. 당신은 가구를 구매하기 위해 가구점에 있습니다. 점원에게 당신이 구매하고 싶은 가구와 관련해서 3, 4개의 질문을 던져보세요.
Answer - 11번
Hello, I am looking for some furniture for my house.
In fact, I'm thinking of buying a chair and a bed that are not very pricey.
As for that, I have some questions.
What kinds of chairs are available?
Most of my furniture is brown in my house.
Do you have them in brown?
Plus, my dubget is limited.
Can you tell me how much they are?
As for that, I wonder if you have any promotions going on currently.
Can you give me any recommendations?
If yes, I would like to have a catalog.
By the way, can you tell me if you deliver the furniture?
Is the delivery free?
I need your help.
안녕하세요.
저는 집에 놓을 가구를 찾고 있는데요.
사실 너무 비싸지 않은 걸로 의자랑 침대를 좀 살까 고민중이에요.
이와 관련해서 몇 가지 좀 여쭤볼게요.
어떤 종류의 의자를 판매하고 계신가요?
저희 집에 대부분의 가구가 갈색 계통이라서요.
갈색으로 좀 있을까요?
그리고 제 예산이 한정적이라서요.
그것들이 얼마나 하나요?
현재 진행중인 할인 행사같은 것이 있나요?
추천해 주실만한 게 있나요?
만약 그렇다면, 저 상품 설명되어있는 책자를 좀 받고 싶어요.
가구는 배송을 해주시나요?
배송비는 무료인가요?
당신의 도움이 필요해요.
Question - 12번
I'm sorry, but there is a problem I need you to resolve. You have received the furniture you bought at home. But there is something wrong with the furniture. Call the furniture store, explain the situation, and ask for a way to get an exchange or your money back.
당신이 해결해야할 문제가 있습니다. 당신이 구매했던 가구를 집에서 받았습니다. 그런데 그 가구에 문제가 있습니다. 가구점에 전화해서 상황을 설명하고 교환 또는 환불하기 위한 방법에 대해 문의해 보세요.
Answer - 12번
Hi, there.
This is a customer who bought some furniture at your store last Friday.
The furniture has arrived, but I'm afraid there's something wrong with the chair.
I remember that I definitely wanted to buy the chair in brown.
But you sent me white one which does not matched with other furniture in my house.
And therefore, I would like to get an exchange.
If you do not have the brown chair in stock, can I get a refund?
When is a good time to visit your store?
Please get back to me ASAP.
Thank you in advance.
안녕하세요.
지난 주 금요일에 가게에서 가구를 샀던 사람인데요.
가구가 지금 도착을 했는데, 유감스럽게도 의자에 좀 문제가 있네요.
제가 분명 갈색을 원한다고 말씀드렸었던 걸로 기억해요.
근데 집에 있는 가구들이랑 어울리지 않는 하얀색으로 저한테 보내주셨어요.
그래서 교환을 하고 싶은데요.
만약에 갈색 제품의 재고가 없으면 그냥 환불받을 수 있나요?
언제 방문하는게 좋을까요?
바로 좀 연락주세요.
감사합니다.
'〓 IH, AL 〓 > [롤플레이] (IH~AL) 오픽 스크립트' 카테고리의 다른 글
[롤플레이 11번, 12번] 친구 생일파티 관련 질문, 불참하게 된 상황 설명 (0) | 2023.02.13 |
---|---|
[롤플레이 11번, 12번] 호텔 프론트에서 숙박문의, 만실 (0) | 2023.02.12 |
[롤플레이 11번, 12번] 쇼핑 옷 구매 문의, 배달된 셔츠에 문제 발생 (0) | 2023.02.10 |
[롤플레이 11번, 12번] 친척 집 봐주기 관련 질문, 열쇠가 없어서 못들어 가는 상황 해결 (0) | 2023.02.09 |
[롤플레이 11번, 12번] 콘서트 티켓 구매 질문, 불참하게 된 상황 (0) | 2023.02.08 |
댓글